+45 28 450 100

Bundgaard Begravelse poster

Case

En visuel overhaling

01

Kunde

Bundgaard Begravelse

Branche

Bedemand

Opgave

Rebranding

Opgaven

I en branche, hvor nærvær, empati og omsorg er afgørende for kundernes oplevelse, er det vigtigt med en firmaprofil, der signalerer netop det.

Hos Bundgaards Begravelsesforretning ønskede man en ny visuel identet, der i højere grad end den eksisterende kunne synliggøre virksomhedens værdier. Ønsket var en opstramning og en forenkling af det eksisterende logo, samt en fornyelse i det grafiske udtryk – i første omgang var en navneændring ikke i spil.

Bundgaard Begravelse Skilt Paa Bygningsfacade

Løsningen

I dialog med kunden besluttede vi tidligt i processen også at tage en navnejustering med i puljen. Det daværende navn, Bundgaards Begravelsesforretning, blev til det kortere og mere mundrette Bundgaard Begravelse. 

Alle, der i forvejen kendte Bundgaards Begravelsesforretning, ville uden videre kunne genkende virksomheden i det nye navn, og man risikerede derfor ikke forvirring i målgruppen over navneskiftet.

Skiftet til det mere enkle Bundgaard Begravelse har mange fordele: 

Navnet er nemmere at stave, det er både lettere og hurtigere at udtale, det huskes nemmere, og er på grund af de færre bogstaver mere fleksibelt at arbejde med i den visuelle identitet.

Faktisk er det nye navn 12 bogstaver kortere end det gamle, og måske endnu vigtigere, så kommunikerer det samme budskab som tidligere, bare mere enkelt.

Flere cases