Case: Bundgaard Begravelse

Et generationsskifte
lige efter bogen.

hvid pil

01

Nyt firmanavn til
etableret bedemandsforretning.

Opgaven

I en branche, hvor nærvær, empati og omsorg er afgørende for kundernes oplevelse, er det vigtigt med en firmaprofil, der signalerer netop det.

Hos Bundgaards Begravelsesforretning ønskede man en ny visuel identet, der i højere grad end den eksisterende kunne synliggøre virksomhedens værdier. Ønsket var en opstramning og en forenkling af det eksisterende logo, samt en fornyelse i det grafiske udtryk – i første omgang var en navneændring ikke i spil.

Bundgaard Begravelse facade

Løsningen

I dialog med kunden besluttede vi tidligt i processen også at tage en navnejustering med i puljen. Det daværende navn, Bundgaards Begravelsesforretning, blev til det kortere og mere mundrette Bundgaard Begravelse. 

Alle, der i forvejen kendte Bundgaards Begravelsesforretning, ville uden videre kunne genkende virksomheden i det nye navn, og man risikerede derfor ikke forvirring i målgruppen over navneskiftet.

Skiftet til det mere enkle Bundgaard Begravelse har mange fordele: 

Navnet er nemmere at stave, det er både lettere og hurtigere at udtale, det huskes nemmere, og er på grund af de færre bogstaver mere fleksibelt at arbejde med i den visuelle identitet.

Faktisk er det nye navn 12 bogstaver kortere end det gamle, og måske endnu vigtigere, så kommunikerer det samme budskab som tidligere, bare mere enkelt.

Kontakt os, hvis dit firmanavn også trænger til et eftersyn.

2020

Kontakt os

Du er altid velkommen til at kontakte os
for en uforpligtende snak om din navneopgave.

sort pil