Case: Gucca

Mere end 100.000 varer
i sortimentet.

hvid pil

01

Nyt firmanavn
til webshop.

Opgaven

Et ungt team af ambitiøse iværksættere ville lave en anderledes webshop, og skulle bruge et navn, der kunne adskille dem fra konkurrenterne i et marked med stor konkurrence.

Til at begynde med, havde virksomheden udelukkende dvd-film “på hylden”. De havde et af markedets største udvalg, og havde samtidig en ny og anderledes tilgang til at give kunderne den bedst mulige købsoplevelse.

Gucca screendump

Løsningen

En helt ny måde at tænke webshop på, kræver et helt nyt navn.

Vi udviklede derfor et kunstigt skabt navn: GUCCA.

Navnet er unikt, og betyder som sådan ikke noget. Det kan modsat mange navne, ikke associeres til andet, og med mindre man har et større budget, er den type navne typisk både sværere og dyrere at markedsføre, fordi det kræver massiv eksponering og vedholdenhed.

Hos GUCCA havde man ikke det store opstartsbudget, men var indstillet på at yde en langsigtet indsats for langsomt og sikkert at etablere det nye brand hos forbrugerne.

I dag er GUCCA en af landets førende webshops med mere end 100.000 varer i sortimentet fordelt på over 30 produktkategorier: Film, bøger, legetøj, elektronik, boliginteriør og meget mere.

2020

Kontakt os

Du er altid velkommen til at kontakte os
for en uforpligtende snak om din navneopgave.

sort pil