+45 28 450 100

Titler til
kampagner

Hvad kalder man
et godt budskab?

Det er så ærgeligt, når en genial kampagne pakkes ind i en titel, der ikke får kampagnens idé og budskab ordentligt ud over rampen.

Hos Kickass er vi tilhængere af at fatte os i korthed, hvor det er muligt, og så elsker vi at lege med ord – To kvaliteter, der hjælper os, når vi udvikler idéer og titler til vores kunders kampagner.

Måtte nogen påstå, at vi tænker i overskrifter, må vi nok give dem ret – I hvert fald når det kommer til udviklingen af skarpe kampagnetitler.

01

Kick-ass titler
til kick-ass kampagner.

Tilbage i 00’erne, hvor vi stadig kaldte internet for “world wide web” og troligt skrev de tre magiske w’er foran vores webadresser, var up- og downloadhastighederne nogle helt andre, end dem vi har vænnet os til i dag.

Ringkøbing Amt gik målrettet efter at blive det første amt til at tilbyde sine borgere markant højere hastigheder på internet, og vi navngav kampagnen, der skulle markedsføre tiltaget overfor amtets borgere og interessenter.

Kampagnen, som du kan læse mere om under cases, fik navnet “World Wide Westjylland”, og er stadig et godt eksempel på, hvordan en anderledes titel kan tilføre værdi til en kampagne ved at fange målgruppens opmærksomhed.

Generelt skal den gode kampagnetitel kunne rumme en kampagnes overordnede budskab, og så skal den kunne tiltrække målgruppens opmærksomhed – Får du dén, får du også chancen for at levere kampagnens indhold.

Uanset, hvor vigtigt et budskab din kampagne rummer, vil det i mange tilfælde være titlen, der afgør, om du får målgruppens opmærksomhed, eller om den ender et helt andet sted.

Titlen alene skal kunne fortælle en historie og inspirere til handling. Den skal positionere din kampagne, være let at huske, og så skal den adskille sig fra lignende kampagner. Titlen skal give mening, og så skal den være enkel og klar, så målgruppen kan afkode den.

Kampagner med et gennemtænkt indhold og et stærkt budskab, fortjener en skarp titel – Det er her, vi kan gøre en forskel.