+45 28 450 100

Navne til
produkter

Navnet siger
det hele.

Et navn vil altid have en central rolle. Navnet er det enkelte element, der uden sammenligning kommunikeres mest, når noget skal markedsføres – det gælder uanset, om navnet dækker over et brand, en virksomhed eller et produkt.

Navnet er med til at gøre dit produkt unikt, det gør det nemmere at huske og lettere for kunderne at identificere blandt konkurrenternes produkter.

01

Kick-ass navne
til kick-ass produkter.

Et godt produktnavn er i sig selv ikke nok til at gøre produktet til en salgssucces, men det hjælper forbrugerne med at identificere produktet, og giver dig dermed en konkurrencemæssig fordel. 
 
Når du vælger navnet til et brand, en virksomhed eller et produkt, vælger du også den historie, du vil fortælle. Overvej eksempelvis, hvilken histore vi gerne vil fortælle med navnet Kickass. Eller hvad med Nike, der har sit navn efter den græske sejrsgudinde – hvilken historie, tror du, de vil fortælle? 
 
Der er ikke noget krav om, at et godt produktnavn skal “rumme” en god historie, men det ville da være skørt ikke at udnytte muligheden, når nu du skal navngive dit produkt. Nogle gange serverer et navn sin historie på et sølvfad, andre gange skal historien hjælpes på vej i din markedsføring, men når bare historien er der, er du godt hjulpet.
 

Når vi udvikler navne til produkter, tager vi altid stilling til, hvilken historie navnet skal fortælle, hvad du ønsker produktet skal være kendt for, hvor du vil være synlig, og hvordan du vil vinde målgruppens opmærksomhed.