Case: Effecto
01
Da Martin Dyrhøj i en alder af blot 19 år besluttede sig for at prøve kræfter med livet som iværksætter var succes eneste mulighed. For den unge studerende var målet at skabe en solid forretning baseret på udarbejdelse af skarpe tekster til online medier.
Forretningsplanen var gennemarbejdet, kundepotentialet var analyseret, og som navn til virksomheden faldt valget på det oplagte hvad-hedder-jeg-og-hvad-laver-jeg-navn: Dyrhøj Marketing.
Målgruppen fik hurtigt øje på det unge talent, og der gik ikke lang tid, før virksomheden havde en stabil tilgang af opgaver og en sund økonomi. I dag, seks år senere, er der sket meget for virksomheden. Forretningsplanen er siden starten eksekveret til et 12-tal, og tiden er inde til at tage virksomheden endnu et niveau op.
I en branche præget af konstant forandring er det oprindelige navn blevet for bredt. Der er behov for et navn, der positionerer virksomheden mere præcist, og “fortæller” hvad kunderne får, når de handler med Martin Dyrhøj.
Vi fik opgaven at udvikle et nyt navn – et navn der i højere grad skal illustrere, hvad kunderne kan forvente af et samarbejde med Martin Dyrhøj og hans samarbejdspartnere.
I et tæt og konstruktivt samarbejde fandt vi frem til, hvilke signaler navnet skulle sende: Vi vil fortælle, hvad kunderne får, når de handler med Martin, og vi vil sige det uden at bruge de mest oplagte ord: “tekst”, “tekstforfatter”, “PR”, “SEO” og “linkbuilding”.
Martin fik spørgsmålet: “Hvad får kunderne, når de handler med dig”, og svaret var kort og klart: “Jeg leverer løsninger, der flytter kunderne. Jeg hjælper dem til øget synlighed online, og jeg sørger for, at deres budskaber når ud til deres målgruppe.”.
2020
Du er altid velkommen til at kontakte os
for en uforpligtende snak om din navneopgave.
Get in touch