
Sådan får du et godt firmanavn
Når man skal navngive en virksomhed, er det primært målgruppen og markedet, der i sidste ende afgør, hvad der er et godt firmanavn til din virksomhed.
Blog
Vi er håndværkere – af den nysgerrige, dedikerede og nørdede slags. Indlæggene i bloggen giver dig et kig ind i vores verden, og vil forhåbentlig bidrage med både inspiration og ny viden.
01
Når man skal navngive en virksomhed, er det primært målgruppen og markedet, der i sidste ende afgør, hvad der er et godt firmanavn til din virksomhed.
Et ord, som den ene dag kun havde én eller slet ingen betydning, kan dagen efter have antaget adskillige nye betydninger, som kan blive starten på en decideret navnekrise.
Lad os slå det fast med det samme; Der findes ikke dårlige navne. Når det så er sagt, så findes der helt bestemt gode og mindre heldige navne.
Der er ingen tvivl om, at navne har indflydelse på, hvordan vi som mennesker aflæser og forstår vores omgivelser. Men hvad betyder navne egentlig?
Hvad gør du, når du skal udvikle et nyt navn til dit firma, din virksomhed, dit produkt, din ydelse, service eller kampagne?
Når det kommer til strategisk navngivning, så er den demokratiske tilgang ikke nødvendigvis garant for det gode resultat.
2020
Du er altid velkommen til at kontakte os
for en uforpligtende snak om din navneopgave.
Get in touch