Case: Ringkøbing Amt

Hurtigt internet
til vestsjyderne.

hvid pil

01

Navn til
kampagne.

Opgaven

I starten af 00’erne stod kommunerne i kø hos TDC for at få etableret bredbånd og dermed få væsentligt hurtigere internetforbindelser.

Ringkøbing Amt rejste med opbakning fra alle 18 medlemskommuner næsten 3 mio. kr. til etablering af bredbånd i det vestjyske, og sikrede sig en plads forrest i køen.

Millionerne skulle udover selve udrulningen også finansiere en markedsføringskampagne for projektet, rettet mod amtets borgere og virksomheder.

World Wide Westjylland brochure

Løsningen

Ja, vestjyderne var faktisk blandt de første med højhastighedsinternet i Danmark, og en større markedsføringskampagne skulle synliggøre den ambitiøse prioritering og oplyse borgerne i Ringkøbing Amt om den nye teknologi og de nye muligheder.

Kampagnen fik navnet World Wide Westjylland – Et navn, der tager udgangspunkt i betegnelsen “WWW” (World Wide Web), hvor vi så erstattede ordet “Web” med “Westjylland”, som med slet skjult selvironi blev stavet med et lokalt klingende “W”.

Navnet slår fast, at man sagtens kan bevare jordforbindelsen, selvom man er først med den nyeste teknologi.

Kampagnenavnet World Wide Westjylland er et godt eksempel på, at man sagtens kan kommunikere et seriøst budskab med et glimt i øjet.

2020

Kontakt os

Du er altid velkommen til at kontakte os
for en uforpligtende snak om din navneopgave.

sort pil